17.06.2024 Suomen Terveystuotekauppiaiden Liitto ry

Niko Korhonen Suomen Terveystuotekauppiaiden Liiton varapuheenjohtajaksi

Suomen Terveystuotekauppiaiden Liitto on valinnut liiton varapuheenjohtajaksi Niko Korhosen. Korhonen toimii kauppiaana Joensuussa yhdessä vaimonsa Marian kanssa. Korhosen perheyritys luotsaa Joensuussa kahta terveyskaupan myymälää, kahta verkkokauppaa sekä terveystuotteiden maahantuontia. Kuopioon avautuu syksyllä kolmas myymälä ja uusia ECOteekki terveyskauppoja on suunnitteilla myös muihin kaupunkeihin. Korhonen on saanut seurata äitinsä Arja Korhosen perustaman perheyrityksen kautta terveystuotealaa liki 40 vuoden ajan.

"Olen erittäin otettu ja kiitollinen tästä luottamustehtävästä. Terveystuoteala on minulle intohimo ja olen iloinen saadessani mahdollisuuden vaikuttaa sen kehitykseen myös liiton tasolla. Uskon, että voimme Suomen Terveystuotekauppiaiden Liiton toiminnan avulla edistää terveyskauppojen ja koko alan kehitystä," Korhonen toteaa.

Suomen Terveystuotekauppiaiden Liiton puheenjohtajana lähes 10 vuotta toiminut Onerva Pekkonen näkee Korhosen kokemuksen ja laajan asiantuntemuksen hyvänä vahvuutena liiton ja alan tulevaisuuden kehitykselle.

"Niko Korhonen on tuonut liiton hallitukseen mukanaan valtavan määrän kokemusta ja asiantuntemusta. Hänen pitkäaikainen sitoutumisensa ja omistautumisensa terveystuotealalle, yhdistettynä hänen yrittäjätaustaansa, on arvokas yhdistelmä myös hänen hallitusroolissaan," Pekkonen sanoo.

Korhosen nimitys varapuheenjohtajaksi tulee aikana, jolloin terveystuoteala kohtaa monia muutoksia ja haasteita. Digitalisaation, muuttuvien säädösten ja kuluttajakäyttäytymisen trendien myötä alan toimijoiden on jatkuvasti sopeuduttava ja kehityttävä.

"Yhtenä keskeisenä tavoitteena on vahvistaa alan yhteistyötä ja luoda yhteisiä ratkaisuja, jotka tukevat sekä perinteisten että digitaalisten kanavien kautta toimivia terveyskauppoja. Lisäksi haluamme keskittyä siihen, että terveyskaupat voivat tarjota asiakkailleen parhaan mahdollisen palvelun ja valikoiman, olipa kyseessä fyysinen myymälä tai verkkokauppa," Korhonen lisää.

Korhosen visio on tuoda esiin terveyskauppojen merkitystä yhteiskunnassa.

"Terveyskaupat ovat tärkeitä hyvinvoinnin edistäjiä ja asiantuntijoina haluamme olla kuluttajien luottokumppaneita terveyden ja hyvinvoinnin kysymyksissä. Liiton ja hallituksen rooli on tukea kauppojen toimintaedellytyksiä ja varmistaa, että ääntämme kuullaan myös yhteiskunnassa," Korhonen summaa.

”Niko Korhonen on tuonut liiton hallitukseen tuoreita näkemyksiä ja laajaa osaamista niin terveystuotteista, kuin myös yrittäjyyteen liittyvistä asioista. Nikon vahvuuksia on myös kokemukset terveystuotealan kivijalkakaupassa ja verkkokaupassa toimimisesta. Rohkeus, ennakkoluulottomuus ja yhteistyön korostaminen ovat myös Nikon ominaisuuksia, joita arvostetaan suuresti, ” sanoo Suomen Terveystuotekauppiaiden Liiton toiminnanjohtaja Mika Rönkkö.

Suomen Terveystuotekauppiaiden Liitto
puheenjohtaja Onerva Pekkonen