Kaupan liitto: Häiriköivät ja uhkailevat asiakkaat – miltä häirikön kohtaaminen tuntuu, mitä voi tehdä etukäteen ja mitä jälkihoito voisi olla?

Paikka ja aika
Paikka ja aika
Ilmoittautuminen
Tilaisuus on maksuton ja avoin Kaupan liiton jäsenille ja jäsenliittojen jäsenille.
Kuvaus
Tässä seminaarissa jaetaan kokemuksia aidoista hankalista ja uhkaavista tilanteista, vinkkejä toimivista käytännöistä ja onnistuneista kampanjoista häiriökäyttäytymisen varalle. Tilaisuus on tarkoitettu niille, jotka päivittäisessä työssä käsittelevät tapahtuneita uhkatilanteita ja pohtivat keinoja ennaltaehkäistä uusia. Asiaa ei lähestytä pykälien, vaan elävän elämän aitojen kokemusten kautta.
Tilaisuus järjestetään hybridinä, eli voit osallistua tilaisuuteen joko paikan päällä Ässäkeskuksessa tai webinaarin kautta. Tilaisuus on maksuton ja avoin Kaupan liiton jäsenille ja jäsenliittojen jäsenille (Erikoiskaupan liitto ETU on Kaupan liiton jäsenliitto).
OHJELMASSA
8.45-9.15 Aamukahvi
9.15-
Tervetuloa ja johdatus aiheeseen
riskienhallinnan päällikkö Janne Ahtoniemi, SOK ja työsuhdeasiantuntija Anniina Ulvila, Kaupan liitto
Miltä tuntuu kohdata uhkailua ja häirintää?
työympäristö- ja tasa-arvoasiantuntija Erika Kähärä, PAM
Lisäksi henkilökohtaisia kokemuksia myyjältä
Miten meillä varaudutaan asiakkaiden häiriköintiin ja väkivallan uhkaan
kauppias Tom Färd, K-market Erottaja ja Espa
Uhka- ja väkivaltatilanteen jälkihoito
työpsykologi Janne Riste, Kesko
johtava työhyvinvointiasiantuntija Satu Ylitalo, SOK
Paneelikeskustelu uhkailuun ja väkivaltaan varautumisesta sekä häiriötilanteiden käsittelystä työpaikalla
Kokemuksia Kohtaa kivasti -kampanjasta
työhyvinvointi- ja työsuojelupäällikkö Katja Kemppainen, Osuuskauppa Keskimaa
Loppusanat
Terhi Kuljukka-Rabb, Kaupan liitto
12.00 Tilaisuus päättyy
Lämpimästi tervetuloa!