Uutinen

Dermosil valittiin Vuoden verkkokaupaksi eCom Awards -palkintogaalassa – verkkokauppiaiden gaala keräsi yhteen alan osaajat ensimmäistä kertaa

Dermosil valittiin Vuoden verkkokaupaksi eCom Awards -palkintogaalassa – verkkokauppiaiden gaala keräsi yhteen alan osaajat ensimmäistä kertaa

Dermosil valittiin Vuoden verkkokaupaksi Digital Commerce Finlandin järjestämässä suomalaisen verkkokaupan palkintogaalassa toukokuussa.
Teksti Erikoiskaupan liitto Etu ry, Kuva: Tuomas Elenius/Digital Commerce Finland
Share

17.5.2024

Share

Historiallisessa ensimmäisessä Digital Commerce Finlandin järjestämässä eCom Awards-gaalassa palkittiin verkkokauppoja ja verkkokauppaosaajia.


Digital Commerce Finlandin järjestämä gaala kokosi yli 400 verkkokaupan ammattilaista ja yrittäjää Helsinkiin toukokuussa. Gaalassa jaettiin palkintoja yhteensä 18 kategoriassa. Ehdotukset palkinnonsaajiksi tuli suurelta yleisöltä ja eri kategorioiden voittajat valittiin asiantuntijaraadin toimesta. Vuoden verkkokaupan voittaja valittiin suoralla yleisöäänestyksellä. Ehdokkaiksi ehdotettiin yli 200 yritystä ja ääniä annettiin tuhansia.

Ihon- ja hiustenhoitoon sekä meikkaamiseen tarkoitettujen tuotteiden verkkokauppa Dermosil valittiin Vuoden verkkokaupaksi. Dermosil sai yleisöäänestyksessä 29 prosenttia äänistä. Palkintogaalan pääkategorian kolmen kärkeen nousivat lisäksi Verkkokauppa.com ja Virtasen Kauppa.

Muita palkittuja yrityksiä olivat muun muassa kenkien verkkokauppa VIBAe, joka valittiin Vuoden kansainvälistyjäksi sekä Vuoden tulokkaaksi valittu koirien designtuotteita tarjoava verkkokauppa Muotitassu. Vuoden kasvuyritykseksi suurten yritysten luokassa valittiin Finnish Design Shop.

Ensimmäistä kertaa tänä vuonna järjestetty tapahtuma on tarkoitus järjestää jatkossa vuosittain. Digital Commerce Finlandin tiedotteen mukaan tapahtuman tavoitteena on nostaa esiin menestystarinoita verkkokaupan alalta ja toimia inspiraation lähteenä kaikille digitaalisen kaupan toimijoille.

”Tämän tapahtuman tarkoitus onkin juhlistaa koko suomalaisen verkkokaupan kenttää ja kaikkia alan toimijoita”, sanoo Digital Commerce Finlandin toimitusjohtaja Ville Simola.

Viime vuoden syksyllä toimintansa aloittanut yhteiskunnallinen yritys Digital Commerce Finland tukee suomalaisia verkkokauppoja kansainvälistymään ja kasvamaan. Yritys järjestää tapahtumia, koulutuksia ja verkostoitumismahdollisuuksia verkkokauppayrityksille. Digital Commerce Finlandilla on yli 2500 jäsentä, joihin lukeutuu sekä verkkokauppiaita että niille palveluja tuottavia yrityksiä ja muita verkkokaupasta kiinnostuneita sidosryhmiä.

ECom Awards – palkintogaalassa jaetut palkinnot:

Vuoden verkkokauppa: Dermosil/Dermoshop
Vuoden B2B-verkkokauppa: SPL Company
Vuoden kansainvälistyjä: VIBAe
Vuoden kasvuyritys (pienet yritykset): Kotirobo
Vuoden kasvuyritys (keskisuuret yritykset): Kameratori
Vuoden kasvuyritys (suuret yritykset): Finnish Design Shop
Vuoden taistelija: Nordic Sports Brands
Vuoden tulokas: Muotitassu/Lilalo
Vuoden vastuullisuusteko: Fiksuruoka
Vuoden verkkokauppayrittäjä: Ossi Salo, Vähänkäytetty.fi
Vuoden päättäjä: Elina Björklund, Reima
Vuoden varastovelho: Jani Drufva, IKEA
Vuoden teknologiataituri: Ville Jungman, Varuste.net
Vuoden markkinoija: Leevi Kangas, Dick Johnson
Vuoden asiakaspalvelija: Anissa Yagoub, Veke
Vuoden innovaattori: Mika Kaaja, Wiklundin Apteekki/Pharmafin
Vuoden datakuiskaaja: Juha Saarinen, BHG Group
Vuoden kumppani: Tomi Grönfors, Sniffie