Erikoiskaupan liitto tarjoaa monipuolisen koulutus- ja tapahtumatarjonnan
10.8.2023
Toimintaympäristön muutokset haastavat erikoiskaupan alaa. Ammattitaidon edistäminen on noussut avainasemaan muuttuvassa kaupan maailmassa. Erikoiskaupan liitto ETU ry tukee alan yrityksiä koulutus- ja tapahtumatarjonnallaan.
Täydennyskoulutusten hyöty näkyy niin työntekijälle itselleen kuin yrityksille, joiden suurin pääoma on usein henkilöstö. Erikoiskaupan liitto tukee kouluttautumista tarjoamalla maksuttomia koulutuksia ja monipuolisia tapahtumia. Tapahtumissa alan osaajat saatetaan yhteen ja verkostoidutaan yli toimialarajojen.
Erikoiskaupan pulssit seuraavat aikaansa
Erikoiskaupan pulssi -nimellä kulkevat webinaarimme sopivat alalla työskenteleville ja sen kehityksestä kiinnostuneille. Ajankohtaisuus on avainasemassa ja koulutustarjonnassa huomioimme toimialajärjestöjemme edustajien sekä heidän jäsenyritystensä toiveita. Erikoiskaupan pulssit ovat parin tunnin mittaisia, kaikille avoimia koulutuksia. Toteutus on etäyhteyksin, jotta mahdollisimman monella olisi asuinpaikastaan huolimatta tilaisuus päivittää ammattitaitoaan.
Syyskaudella Erikoiskaupan pulsseissa syvennymme muun muassa digitaaliseen asiakaspolkuun ja palautekulttuurin kehittämiseen. Tulossa on myös luento kaupan alan analyytikko Arhi Kivilahdelta.
Erikoiskaupan pulsseissa korostuvat helposti lähestyttävä ja keskusteleva ilmapiiri, josta Erikoiskaupan liitto saa säännöllisesti positiivista palautetta. Kannustamme koulutuksia seuraavia kysymään kouluttajilta ja ottamaan osaa keskusteluun. Yhdessä löydämme uusia näkökulmia muuttuvaan kaupan maailmaan.
Osa koulutuksistamme tallennetaan ja niihin voi tutustua täällä.
Suhdanteet 2024-seminaari keskittyy kuluttajien näkemyksiin vastuullisuudesta ja ostovoiman muutokseen
Lokakuun 10. erikoiskaupan alan toimijat kokoontuvat Helsingin Messukeskukseen Suhdanteet 2024 -seminaariin. Tapahtuma käynnistyy koko erikoiskauppaa koskettavalla yhteisseminaarilla, jossa julkistetaan uunituore Erikoiskaupan liiton Kuluttajatutkimus. Tutkimuksessa syvennytään erityisesti kuluttajien näkemyksiin vastuullisuudesta sekä ostovoiman muutoksesta ja samalla selviää, miten kuluttajat suhtautuvat omistamiseen, vuokraamiseen, käytettyihin tavaroihin, brändeihin ja sosiaalisen median vaikuttajiin. Seminaari jatkuu toimialakohtaisilla rinnakkaisseminaareilla. Rinnakkaisseminaareja järjestävät Fashion Finland ry, Muoti- ja urheilukauppa ry, Näkeminen ja silmäterveys NÄE ry, RASI ry sekä Terveystuotetukut ry. Tutustu koko ohjelmarunkoon täällä.
Tervetuloa mukaan Erikoiskaupan liiton koulutuksiin ja tapahtumiin! Toiveita koskien koulutuksia ja tapahtumia voi lähettää osoitteeseen kinja.pakarinen@etu.fi.
Kirjoittaja toimii Erikoiskaupan liitto ETU ry:n viestintäasiantuntijana.