Kaupan alan murros on vasta alussa – miten kauppa voi menestyä muutoksen keskellä?
26.4.2022
Digitalisaatio, kestävä kehitys ja muut megatrendit mylläävät myös kauppaa. Muutokset tuovat haasteiden lisäksi mukanaan mahdollisuuksia. Edun strategiat-tapahtumassa toukokuussa etsitään vastauksia siihen, kuinka kauppa voi hyödyntää muutoksen avaamat ovet.
Kaupan muutos ja sen mahdollisuudet ovat aiheena Erikoiskaupan liitto Edun strategiat -seminaarissa. Menesty kaupan muutoksessa -seminaari tarjoaa tuoretta tietoa ja vastauksia siihen, miten yritykset voivat kääntää tämän päivän haasteet tulevaisuuden mahdollisuuksiksi. Seminaarin pääteemana on kaupan tulevaisuuden menestystekijät.
Edun johtaja Taina Luukkainen pitää tulevaa seminaaria loistavana mahdollisuutena päivittää tietoja kaupan alan tulevaisuudesta.
”Vanhat keinot eivät toimi enää tulevaisuudessa, jos haluaa menestyä kaupan alalla. Kuluttajatottumukset ja ihmisten odotukset esimerkiksi vastuullisuudesta vaativat kauppaa sopeutumaan ja uudistamaan toimintaansa. Tulevaisuudessa menestyvät ne toimijat, jotka pystyvät mukautumaan”, Taina Luukkainen sanoo.
Seminaarin esiintyjäjoukko tuntee kaupan ja muutoksen. Väitöskirjatutkija ja kaupan moniottelija Harri Hokkanen kertoo seminaarissa uusimmista tutkimustuloksista. Kaupan muutokseen liittyviä tutkimustuloksia tarkastellaan ja täydennetään erikoiskaupan yritysesimerkeillä, joita tuovat Ruohonjuuren toimitusjohtaja Päivi Paltola, STARK Suomen vastuullisuusjohtaja Anne Koskinen ja SGN Groupin toimitusjohtaja Ilkka Brander.
Menesty kaupan muutoksessa -seminaari järjestetään upeissa puitteissa uudessa Scandic Grand Central -hotellissa Helsingin päärautatieasemalla keskiviikkona 18.5.2022 klo 9–11. Ilmoittaudu seminaariin Edun tapahtumasivulla.