Uutinen

Tie omannäköiseen ammattiin ei aina ole suora ja selkeä ― Kaupan ala tarjoaa valtavasti mahdollisuuksia

Tie omannäköiseen ammattiin ei aina ole suora ja selkeä ― Kaupan ala tarjoaa valtavasti mahdollisuuksia

Teksti Erikoiskaupan liitto ETU
Share

21.8.2024

Share

Mahdollisuuksien kauppa -kampanjalla nostetaan esiin alan monipuolisia mahdollisuuksia niin työtehtävissä kuin ura- ja koulutuspoluissa. Kampanja näkyy sosiaalisessa mediassa, ja se rohkaisee tutustumaan kaupan alan monipuolisiin uravaihtoehtoihin.


Kaupan ala on yrityselämän suurin työllistäjä, ala työllistää Suomessa noin 282 000 henkilöä. Mahdollisuuksien kauppa -kampanja tähtää kertomaan alan monipuolisista työpaikoista ja -tehtävistä. Kampanjaslogan ― Tie omannäköiseen ammattiin ei aina ole suora ja selkeä ― haastaa miettimään, olisiko kaupan ala sinun juttusi, vaikka et sitä heti ajatellut.

”Itse lähdin aikoinaan valmistavan teollisuuden puolelta selvittämään, mitä kauppa tarvitsee. Reissu on tässä vaiheessa venähtänyt 20 vuoden mittaiseksi, koska ala on tarjonnut niin monipuolisia tehtäviä. Matkan varrella olen päässyt toteuttamaan intohimoani asiakkaiden ymmärtämisen ja asiakaskokemuksen kehittämisen parissa”, kertoo Erikoiskaupan liiton toimitusjohtaja Ulla Pöllänen.

Kampanja toteutetaan neljättä kertaa ja se jatkaa tuttua visuaalista linjaa keväältä 2024, sisältäen viisi videoanimaatiota eri kaupan alan ammateista. Lisäksi mukana on uratarinoita kaupan alojen ammattilaisista. Kampanjaan osallistuvat Kaupan liitto, Erikoiskaupan liitto ETU ry, K-kauppiasliitto, Päivittäistavarakauppa ry ja Teknisen Kaupan Liitto. Kampanja toteutetaan yhteishaun aikaan 21. elokuuta alkaen. Kampanjan kesto on kaksi viikkoa.

Lisätietoa kampanjasta ja kaupan alasta löytyy Mahdollisuuksien kauppa -verkkosivulta, josta voi myös tutustua tarkemmin alan toimialoihin, osaamistarpeisiin ja opintopolkuihin.

Kampanjaa voi seurata somekanavilla tunnisteella #MahdollisuuksienKauppa. Somekanavista aktiivisimmin kampanjassa ovat mukana Instagram ja TikTok.

Kampanja toteutetaan yhteistyössä Mainostoimisto Smoyn ja Mainostoimisto Jengan kanssa.